FAQ & Leverans

Foto: Social Stories Bureau

 

För att köpa något av oss, välj leveranssätt eller leveransdatum och maila oss gärna:

Leveransadress, fakturaadress, namn och telefonnummer så mailar vi en faktura på köpet och lägger objektet som sålt på hemsidan.  

LAGRET I BLOMSTERMÅLA

I vårt lager finns självklart massor av möbler men också smått och gott så som porslin, glas, lampor & andra dekorativa inredningsföremål. Där finns även militärt överskott.

FRAKT

Vi levererar personligen till Stockholm, Malmö & Göteborg på utsatta datum, vi levererar även till städerna på vägen. Vi levererar till ytterdörr på önskad adress. Kommande leveransdatum:

  • Malmö 22:a Februari
  • Göteborg 1:a Mars
  • Stockholm 3:e Mars
  • Stockholm 24:e Mars
  • Stockholm 28:e April

Prisexempel på leverans:

Fyra stolar/ fåtölj/ matbord/ lampa/ byrå: 400 kr

 Sideboard/ bokhylla/ skåp/ soffa: 500 kr

Vid köp av många objekt så ger vi en väldigt förmånlig fraktkostnad.

  • Vill man ha varan till annan ort eller vid annan tidpunkt, kontakta oss så löser vi frakt med fraktbolag, kunden står då för fraktkostnaden. Vi skickar varor över hela Sverige. Vi packar möblerna personligen för så bra hantering som möjligt men vi tar inte ansvar för möbeln då den har lämnats till ombud.

BETALNING

  • Betalning sker via faktura till vårt BankGiro eller med Swish. För att köpa/ boka, maila leveransadress, fakturaadress, namn och telefonnummer så återkommer vi med en faktura och lägger produkten som såld på hemsidan.
  • Möblerna levereras eller skickas när transaktionen är registrerad eller enligt överenskommelse. Vi accepterar internationella bankbetalningar & paypal-betalningar. Våra kunder som är under arton måste ha målsmans medgivande att göra affärer med Folks Interiör.
  • Vi använder oss inte av handpenning.

 

Foto: Social Stories Bureau

 

ÅNGERRÄTT

  • Om du inte tycker att din beställda produkt motsvarar dina förväntningar, är skadad eller annat fel kontakta oss direkt. Se gärna över föremålet vid leverans, då har vi möjlighet att ta det med oss och frakta det tillbaka utan extra kostnad.
  • I annat fall kontakta oss inom 14 dagar. Ha din orderbekräftelse/kvitto till hands så underlättar det för oss att göra processen så fort och smidig som möjligt för dig. Kund står för returfrakten. Så fort vi har fått varan och ser att skicket är godkänt återbetalar dina pengar.

BEGAGNADE VAROR

  • Alla möbler som säljs på Folks Interiör är vintage eller begagnade, läs under varan för information om skicket. Då vi undersöker varans skick tar vi i beaktande tidigare skador, restaureringar, slitage mm. och på vilket sätt detta påverkar föremålets helhet.

FÄRGER

  • Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas hos oss exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror bl.a på din dator och bildskärms inställningar.

SÄLJA TILL OSS

  • Om du funderar på att sälja ett objekt till oss ska du ta en titt på vår hemsida för inspiration och om du har något liknande skicka en bild till info@folksinterior.com
  • Vi köper hela dödsbon/ sterbhus eller delar av hem.

Hur mycket kostar frakt?

Vi levererar själva för mellan 300-500 kr, till gbg, Malmö & Sthlm på utsatta datum.

Vart levererar ni för någonstans?

Göteborg, Malmö & Stockholm samt städer på vägen.

Kan ni skicka möbler till andra orter?

Ja, möbler kan skickas till hela Sverige mot fraktkostnad.

Hur betalar jag?

Via faktura som vi mailar er.

Vem har gjort sajten?

De underbara grabbarna på WebReady Sweden AB

Kör ni hem möbeln till min bostad?

Ja, vi levererar till den adress du önskar inom Stockholm stad/ Göteborg stad eller enl. ök till annan ort.

Vilken tid levererar ni?

När vi levererar lördagar så lägger vi ett leveransschema några dagar i förväg, då meddelar vi även under vilken tidsintervall vi kommer till dig. Exakt tid är alltid svårt att säga, det beror på trafik, hur långt det är mellan leveranserna, vad det är som levereras etc.

Kan jag reservera en möbel?

Vi kan reservera något en kortare stund, om ni meddelar att ni vill reservera för att ni ska hem och mäta exempelvis. Annars är det först till kvarn som gäller.

Bär ni in möbeln åt mig?

Tyvärr inte, se därför gärna till att du har någon som kan hjälpa dig att bära på plats :)